Friday, May 16, 2014

تهران به این نتیجه رسیده است که این دریاچه باید خشک شود.




١.مسئولین ایران اعلام کرده اند که کار اب رسانی به دریاچه اورمیه را شروع کردیم اما حقیقت عکس این موضوع را نشان میدهد... ایا اگر این دریاچه در اصفهان یا شیراز یا تهران یا... دیگر شهرها بود این چنین میکردید؟
٢. شما با بستن صد های شهر چایی و باراندوز چایی و بابستن رود های بزرگ زرینه رود و سیمینه رود و ایجاد این پل ها در دریاچه 50درصد باعث خشک شدن این دریاچه شدین درسته؟ شما ها قصد آباد کردن داشتید یا ویران کردن؟
٣. وطبق گفته های اقای قاضی پور 3ملیارد تن اب سالیانه دریاچه اورمیه به این دریاچه نرسیده حتی اگر شما از امسال این اب را وارد دریاچه کنید به جایی نمیرسید حتی اب این دریاچه به حالت عادی نمیرسد اما باز هم از هیچچی بهتر است.
٤.دریاچه اورمیه به اعنوان دومین دریاچه نمکین جهان ایا لایق این کار هاست؟ این دریاچه که روزی دارای زیبایی خاصی بود ودل هر بیننده وشنونده ای را جذب خود میکرد حالا دیگر شور زاری بیش نیست.

طرح انتقال آب ارس با رفتن پیمانکار در همان مراحل اولیه به کما رفت.

تهران به این نتیجه رسیده است که این دریا باید خشک شود.

برای ثبت در تاریخ:

دولت ایران با خشک کردن دریاچه اورمیه حق حیات را از آزربایجان سلب کرد. این خیانت تاثیری تاریخی در شکاف بین آزربایجان و ایران خواهد گذاشت.
کشاورزی بیش از پیش از بین خواهد رفت. سرطان و بیماری های گوناگون افزایش پیدا خواهد کرد. آبهای زیرزمینی شور خواهد شد. نمک به فاصله چند صد کیلومتر استانهای آزربایجانی را همانند کویر ایران خشک خواهد کرد.

و مهمتر از همه: زخمی تاریخی بر اعتماد آزربایجان به حکومت ایران خواهد زد.

آزربایجان هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.





No comments:

Post a Comment