Tuesday, February 4, 2014

عقب نشینی گستاخانه فارس نیوز/ + لینکهای ذخیره شده / اینبار سوسک سیاه سفید شدیم




اینبار سوسک سیاه سفید شدیم
خبرگزاری فارس نیوز وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از افشاگری آرازنیوز و واکنش فعالان ترک نسبت به توهین شنیع در بخش کاریکاتوری روز سه شنبه هشتم بهمن ماه در یک اقدام گستاخانه بدون عذرخواهی اقدام به تغییر نوشته‌های توهین آمیزخود کرد.
خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس‌نیوز در بخش کاریکاتور روز سه‌شنبه مورخه هشتم بهمن کاریکاتور با عنوان“ارزیابی سوسکها!…”و با زیر نویس “هیأت سه نفره ارزیابی وزارت علوم هدف خود را از حضور در دانشگاه صنعتی تبریز بررسی وجود سوسک در خوابگاه ها اعلام کرد!”بار دیگر ترکها را به سوسک تشبیه کرده بود.
جهت مشاهده لینک ذخیره شده، اینجا را کلیک کنید

دیروز بدنبال افشاگری آرازنیوز، کاربران ترک صفحات اجتماعی واکنش شدیدی نسبت به اقدام توهین آمیز خبرگزاری فارس نشان دادند.
جایی که همگان انتظار داشتند این خبرگزاری حداقل از اقدام زشت و غیر اخلاقی خود عذر خواهی نماید امروز گستاخانه و ناشیانه با تغییر عنوان کاریکاتور به “ارزیابی بهداشتی!…” . همچنین با تغییر با زیر نویس به “هیات سه نفره ارزیابی وزارت علوم هدف خود را از حضور در دانشگاه صنعتی تبریز بررسی بهداشتی در خوابگاه ها اعلام کرد!/کارتون:مازیار بیژنی”سعی در لاپوشانی عمل شنیع خود بر آمده است این در حالی است هنوز شکل سوسک در کنار بلدوزر بوضوح دیده می‌شود
جهت مشاهده متن و کاریکاتور ویرایش شده توسط فارس نیوز، اینجا را کلیک کنید



از سوی همین خبرگزاری در روز سه شنبه هشتم بهمن ماه خبری با تیتر ” پیدا کردن سوسک، بهانه حضور هیأت تسویه سیاسی در دانشگاه تبریز بود “روی خروجی خود قرار داده است که این خود دلیلی دیگر بر کاریکاتور توهین آمیز هست.


کاریکاتور و متن اصلی:






کاریکاتور و متن تغییر یافته:





همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که دولت جدید روحانی با عوام فریبی هر روز برای دریاچه در حال مرگ اورمیه طرح جدید ارایه میکند خبر از راه اندازی فرهنگستان زبان ترکی و تدریس زبان مادری در مدارس را می دهد اما تا به امروز نه برای دریاچه نه در مورد زبان ترکی اقدام ملموسی انجام نشده است.
در این میان آنچه قابل تامل است سکوت معنادار و تاسف بار برخی از تشکیلاتها و فعالین ملی دو آتشه دیروز است که حتی بر خود زحمت انتشار خبر توهین آمیز را نداده اند اینها بدانند که حافظه تاریخی ملت مظلوم آزربایجان این روزها هرگز فراموش نخواهد کرد .
ظاهرا وعده های فریبکارانه رئیس جمهوری ایران مسئولین برخی از تشکیلاتهای به اصطلاح ملی و فعالین خوش باور را اقناع کرده است این است که نه درقبال زیاده خواهی و ادعاهای ارضی گروهکهای تروریستی و نه درمقابل توهین شرم آور خبرگزاری فارس نیوز هیچ واکنشی نشان نمی دهند.شاید هم ماها بی خبر از پشت پرده هستیم!
گفتنی است در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ روزنامه دولتی ایران طی کاریکاتور مشابه‌ای ترکها را به سوسک تشبیه کرده بود که با اعتراضات عمومی مردم آزربایجان مواجه شد که منجر به قیام خونین یک خرداد ۱۳۸۵ شد.




No comments:

Post a Comment